Careers Advice

Cum sunt priviți tinerii „millennials” la una dintre cele mai mari case locale de avocați

Fiecare generație nouă care intră pe piața muncii provoacă schimbări majore, dar tinerii din categoria „millennials” se pare că își vor pune mult mai adânc amprenta pe întreaga societate, modificările aduse de ei în politica angajatorilor fiind extrem de vizibile. Sub presiunea noii generații, companiile au fost constrânse să se adapteze nevoilor acestora, iar firmele de avocatură nu fac excepție.

Generația „millennials” intră cu un suflu nou pe piața muncii. În fața valului de angajați tineri, conectați la tot ceea ce se întâmplă în jurul lor, firmele de avocatură au fost obligate să răspundă pe măsură. ”Sigur că orice nouă generație determină schimbări în procesele unei companii, de la modalitățile de recrutare până la pachetele de beneficii. Firmele de avocatură trebuie să țină pasul cu tehnologia, să le ofere tinerilor avocați posibilitatea de a lucra de acasă, programe de training și mentoring. În special, aspecte precum grija angajatorului față de asigurarea unui ‘work-life balance’ și implementarea de facilități de tipul ‘flexible working’ sunt din ce în ce mai des menționate pe lista așteptărilor acestei generații. De asemenea, ‘millennials’ se remarcă prin spiritul civic și implicarea în diverse cauze sociale”, explică Monica Paisa, Staff Coordinator al Țuca Zbârcea & Asociații.

Cei din generația „millennials” răspund mult mai ușor noilor provocări


Expertul spune ca avocații din această generație sunt creativi, informați, dornici să învețe și să înțeleagă, au un „drive” care îi ține activi, sunt curajoși și au spirit antreprenorial.

Piața avocaturii de astăzi este una extrem de competitivă, oportunitățile profesionale fiind destul de multe. În acest context, cei din generația „millennials” răspund mult mai ușor noilor provocări, iar acest lucru a creat falsa impresie că sunt dificil de fidelizat. “Atașamentul față de angajator poate îmbrăca diverse forme și nu se probează exclusiv prin vechimea dobândită în același loc de muncă. Un ‘millennial’ se poate dovedi extrem de loial și dedicat profesiei de avocat, ceea ce reprezintă un avantaj pentru angajator, însă s-ar putea să nu fie neapărat atașat de brandul de angajator”, arată Monica Paisa.

În plus, trebuie să se aibă în vedere faptul că un aspect important de care cei din generația nouă țin cont este felul în care firma îi valorizează ca indivizi și le dă șansa să învețe și să pună în practică ceea ce au învățat, le ascultă părerile, îi responsabilizează și îi implică în proiecte. „Firmele de avocatură care se concentrează pe aceste aspecte și, în plus, creează o comunitate cu o rețea de valori și scopuri comune vor reuși să-și păstreze angajații o perioadă mai mare de timp”, punctează expertul Țuca Zbârcea & Asociații.


 

Descoperă oportunitățile de recrutare de pe LegiTeam! GRATUIT.

 

 


 


Cum își aleg angajatorul?


Atunci când își aleg angajatorul, tinerii din categoria „millennials" se ghidează după anumite criterii importante pentru ei. “Sunt interesați în mod deosebit de stabilitate financiară, oportunități de avansare în carieră, sănătate, educație (self-improvement) și timp pentru propriile pasiuni, inclusiv cauze sociale, astfel că un angajator care oferă o gamă diversificată de beneficii este mai atractiv pentru ei. Au mare succes pachetele salariale care includ abonamente la sală, servicii medicale, lucru de acasă (work from home) un anumit număr de zile pe săptămână, dar și posibilitatea de a avansa în ierarhie într-un timp scurt”, detaliază specialistul.


Firmele de avocatură care au conștientizat nevoile noilor generații s-au adaptat “din mers” la cerințele lor. Pentru generația „millennials”este extrem de importantă puterea exemplului, sloganul după care se ghidează fiind “nu-mi spune cum să fac, ci arată-mi cum să fac”.

”Modul în care noi abordăm programul de formare a avocaților se bazează exact pe această sintagmă – ‘nu-mi spune cum să fac, ci arată-mi cum să fac’, pornind de la trainingurile pe care le organizăm la începutul internshipului pentru studenți și până la etapa de stagiatură a avocaților, în care monitorizăm permanent rezultatele lor și încurajăm constant participarea în analiza spețelor, precum și acordarea de feedback”, spune Monica Paisa.


 


Contează implicarea avocaților în proiecte, încă de pe băncile facultății, susținerea și formarea lor pe parcursul stagiaturii. De asemenea, organizăm cursuri ce vizează perfecționarea abilităților oratorice și tehnicilor de negociere și prezentare, dar și întruniri informale, cu scopul de a împărtăşi idei şi experienţe de viaţă într-un cadru relaxat, cum este programul „team gilding”, organizat de firma noastră. În plus, pachetul de beneficii include, pe lângă abonament la servicii medicale, și alte facilități, cum ar fi abonament la teatru, operă, Spa, fitness. Avem un program intern dedicat competițiilor sportive și diverse proiecte din zona CSR pe care „millennials” le pot găsi atractive.

Monica Paisa, Staff Coordinator al Țuca Zbârcea & Asociații


 


 


Mentoring-ul revine în linia întâi


Spre deosebire de cei din generațiile anterioare, tinerii din categoria „millennials” nu mai sunt dispuși să-și dedice toată viața trudind doar pentru a urca pe scara ierarhică și pentru un câștig financiar. Interesul lor se îndreaptă către implicare socială și dezvoltare personală, context în care mentoring-ul și posibilitatea de a asimila cunoștințe cât mai vaste, în mai multe domenii de activitate, devin esențiale.

Integral in BizLawyer

Follow Us

Subscribe Our Newsletter

Amazing Deals, Updates & Freebies In Your Inbox

People's Poll

Ati stabilit măsurile ce ar trebui întreprinse pentru conformarea la prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 ?
logo

Download Newskit App

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and
typesetting industry.

banner

Social & newsletter

© 2017 BMPH. All Rights Reserved.Design & Development by LIDERO Network

Search