Inside View

Transformările industriei auto, văzute prin ochii unui Legal Manager dintr-o firmă de top: Ștefan Ichim, New Kopel Group

Stefan Ichim, Legal Manager New Kopel Group, a descoperit mediul de afaceri inca din anii de facultate. Multi dintre parintii prietenilor lui erau avocati de business, iar discutiile avute cu acestia l-au facut sa-si indrepte atentia mai mult catre Dreptul Comercial. In 2001, imediat dupa ce a absolvit cursurile Facultatii de Drept din cadrul Universitatii Titu Maiorescu, a fost “aruncat” in valtoarea mediului de afaceri. Nu avea niciun fel de experienta, dar a avut marele noroc de a se dezvolta sub indrumarea unui mentor exceptional: prof. univ. dr. avocat Mihai Hotca. “Domnul profesor a avut rabdarea si talentul sa ma indrume in ceea ce avea sa devina pentru mine o cariera”.

Constient ca lumea in care a intrat cere o pregatire continua, Stefan s-a indreptat catre un master in Dreptul Afacerilor, sustinandu-si lucrarea de disertatie in 2005. ”In timp, conturul carierei mele a inceput sa se profileze tot mai accentuat in domeniul afacerilor, specializandu-ma tot mai mult in aceasta directie, urmand diverse cursuri de ‘Management and Business Administration’ sau ‘Achizitii Publice’, incercand in permanenta sa mentin un standard ridicat si sa profit de fiecare oportunitate de perfectionare”, arata Stefan Ichim.

Astazi ocupa pozitia de Legal Manager in cadrul New Kopel Group, activand intr-o industrie “vedeta” in economia Romaniei. “New Kopel Group este un mediu foarte dinamic, in continua miscare in raport cu cerintele pietei. Astfel, si noi trebuie sa fim in permanenta atenti la modificarile care au loc atat pe plan legislativ cat si la nivel de mediu de afaceri. Impactul mediului de afaceri trebuie trecut prin prisma legislativului si transpus in idei de business. In ceea ce priveste responsabilitatile, acestea sunt multiple, avand in vedere domeniile in care Grupul New Kopel isi desfasoara activitatea. In acest sens nu ne referim doar la activitatile unde New Kopel are un nume consacrat, ci si la alte domenii in care acesta doreste sa-si faca simtita prezenta. In toata aceasta complexitate de situatii, Departamentul Juridic trebuie sa mentina activitatea in limitele reglementarilor legale, sa ofere consultanta si sa corecteze acolo unde este cazul”, povesteste Stefan.

Tanarul spune zambind ca a ajuns intamplator sa lucreze pentru aceasta companie. “Imi plac masinile, cui nu-i plac? In afara de acest aspect, am ajuns aici oarecum intamplator. Un bun prieten m-a sunat si a zis ca are o pozitie disponibila in departamentul juridic si ca are nevoie de mine. Am acceptat. Parea interesant. Aici am gasit oameni de exceptie de la care am avut foarte multe de invatat. Asa ca, am ramas. Se fac 9 ani de atunci. In toata aceasta perioada mi-a placut provocarea. Au fost proiecte si activitati noi care m-au tinut permanent activ”.

Marile provocari ale industriei auto


Activitatea sa este directionata, in principal, spre nevoile colegilor si ale Grupului la un anumit moment. “Cu toate acestea, cred ca partea de control si consultanta reprezinta cea mai mare parte a activitatii mele. La acest moment, ma pot gandi la doua aspecte care ar putea reprezenta un „game changer” in tot ceea ce inseamna industria auto, precum si cadrul legislativ care va trebui adaptat in consecinta. Prima provocare o reprezinta tendinta tot mai accentuata de modificare a motoarelor actuale in motoare mai putin poluante sau nepoluante. Acest lucru ar avea un impact major asupra economiei, iar cadrul legal va trebui regandit. Cel mai la indemana exemplu ar fi taxa de mediu, care oricum este disputata si am inteles ca sunt presiuni mari pentru a fi abrogata. O alta modificare majora in industrie consider ca o va reprezenta autoturismul autonom, care nu are nevoie de sofer si este ghidat prin sistem electronic. Aceste doua elemente au potentialul de a revolutiona industria auto si de a afecta si celelalte industrii dand batai de cap juristilor in incercarea de a stabili limitele legislative”, puncteaza Legal Managerul New Kopel Group.

In acest moment, industria auto este un domeniu foarte important pentru Romania, avand o contributie majora la bugetul de stat. „Din acest motiv se face lobby masiv pentru modificarea cadrului legal de care are nevoie industria auto, si domeniile afiliate acesteia. Una dintre corectii ar fi inmatricularea autoturismelor si modificarea sanctiunilor pentru detinatorii de autotursime care nu au incheiat RCA-ul. In practica, observam din ce in ce mai multe situatii in care autoturismele vandute nu sunt inmatriculate de catre noii proprietari, acest aspect fiind omis in codul rutier, punand responsabilitatea doar in sarcina noului proprietar si fara a stabili sanctiuni riguroase in cazul neinmatricularii de catre acesta. De asemenea, incep sa apara mai multe situatii in care detinatorii de autovehicule nu incheie asigurarea obligatorie, nemaiexistand o masura coercitiva prin pedeapsa pecuniara. Practic, fiind afectat negativ raportul dintre valoarea asigurarii si valoarea amenzii”, afirma Stefan Ichim.

Juristul considera ca principalele proiecte legislative cu impact asupra afacerii companiei in care lucreaza vizeaza reglementarile situatiei persoanelor care importa autotursime second hand si care, de cele mai multe ori, nu sunt inregistrate pentru desfasurarea de activitati comerciale. ”Din punctul nostru de vedere aceasta situatie afecteaza in mod direct consumatorul final si indirect impacteaza activitatea societatilor. De ce spun ca afecteaza in mod direct consumatorul final? Clientii trebuie protejati de aceste situatii prin stabilirea unui cadru legal care sa le asigure achizitionarea unui autoturism caruia sa ii cunoasca starea generala si, in mod particular, numarul real de kilometri efectuati . La acest moment, pe piata, sunt foarte multe autoturisme cu un nivel „redus” de kilometri, pentru care clientii nu stiu cand sa faca mentenanta in mod corespunzator, nu stiu daca nu cumva autoturismul a avut un accident major care a afectat siguranta vehiculului si alte aspecte care pun in pericol viata sa si a celor din jur. Aceasta situatie trebuie legiferata in vederea protejarii sigurantei si intereselor clientilor”, detaliaza expertul.

New Kopel Group tinteste noi oportunitati de business


New Kopel Group si-a facut un nume in Romania datorita activitatii sale din industria auto. Compania nu se limiteaza doar la acest sector, dorindu-si sa-si faca loc si pe piata imobiliara. „Recent, am inceput sa ne orientam si asupra pietei de imobiliare, pas cu pas invatand piata si avand acces la tot mai multe informatii de specialitate”, explica Stefan Ichim.

Specialistul admite faptul ca „New Kopel Group este prezent intr-un mediu foarte competitiv. Trebuie sa ai cunostinte despre mediul legislativ financiar, comercial, tehnic, import, inmatriculari, clienti si trebuie sa ai cunostinte la zi despre fiecare dintre aceste domenii. Este un mediu dinamic in care sunt foarte multe de invatat si nu-mi pot imagina un alt domeniu in care sa pot avea acces la atat de multe cunostinte din diverse domenii”.

Referindu-se la piata de leasing operational din Romania, juristul subliniaza ca se afla la un nivel relativ redus in comparatie cu alte tari, in mod cert comparativ cu tarile din Vestul Uniunii Europene, dar si cu tarile din partea Estica a UE. „Din nefericire, o mare parte a clientilor din automotive privesc autoturismul ca un bun si nu ca un instrument, aspect ce se traduce, de multe ori, prin pierderi. Partea buna este ca piata se schimba si din ce in ce mai multe companii inteleg avantajul leasingului operational. In ultimii 3 ani, piata a crescut cu peste 10 % in fiecare an si New Kopel Group a crescut cu peste 40% in ultimii 2 ani. Anticipam ca piata va continua sa creasca si suntem foarte optimisti in legatura cu rezultatele viitoare. Incercam sa ne orientam catre IMM-uri si sa le oferim acestora aceleasi beneficii pe care doar marile companii le au. Sustinem companiile de tip Start-Up care, desi nu au un istoric financiar, au nevoie de autoturisme in activitatea lor. In cazul acestor companii, avem puterea de a prelua riscurile pe care le calculam inca de la inceput. Chiar daca Start-up-urile nu au puterea financiara de a sustine masinile pe intreaga perioada de leasing, avem posibilitatea de a reorienta aceste autoturisme catre diviziile de rent a car sau second hand”, precizeaza Legal Managerul New Kopel Group.

In ciuda conditiilor grele de pe piata, 2016 a fost cel mai bun an pentru companie de cand activeaza in Romania Grupul a reusit performanta de a dezvolta toate unitatile de profil si de a le creste in mod evident. ”Am structurat activitatea noastra ca un „one stop shop” pentru toate serviciile pe care piata auto le poate oferi clientilor. Aceasta ne aduce o sinergie in ceea ce priveste centrele de profit si in acest moment, 85% dintre clientii care trec pragul New Kopel Group, vin sa cumpere un serviciu si sunt interesati si de altele pe care le oferim. Astfel, unii clienti care folosesc serviciile de leasing operational sunt intersati si de serviciile de rent a car atunci cand calatoresc in strainatate, sau cei care vin sa cumpere o masina second hand au posibilitatea de a cumpara o masina noua, sau cumpara o masina second hand si acceseaza service-ul nostru de revizii si mentenanta.In ceea ce priveste 2017, suntem in crestere si vom continua sa ne crestem cota de piata in toate domeniile in care activam”, arata Stefan Ichim.


 




In final, totul se rezuma la oameni. Muncim in detaliu la absolut toate serviciile si serviciile noastre pentru a avea clienti permanent multumiti. Suntem transparenti, decenti, empatici si flexibili. Ne obliga insasi filosofia Grupului, ‚„Always Yes!” in care credem si procedam in consecinta. Ca si consilier juridic pot spune ca nu este usor sa iti asumi misiunea „Always Yes!”. Facem tot ce este nevoie pentru a furniza clientilor solutiile corecte de care acestia au nevoie.

Stefan Ichim, Legal Manager New Kopel Group


 

 

 


 

 


Despre colaborarea cu firmele de avocati


Departamentul Juridic din cadrul New Kopel Group este format din trei oameni. In cele mai multe situatii, serviciile sunt asigurate inhouse. Sunt insa si proiecte specifice sau de nisa in care sunt accesate firme specializate. „Din acest motiv departamentul nostru are doar 3 persoane. In majoritatea timpului, lucram la promovarea proiectelor in derulare si nu la solutionarea litigiilor. Colaboram cu avocati externi, atat cu firme mari de avocatura cat si cu avocati individuali, dar incercam sa-i alegem pe cei mai buni pe fiecare speta. Apelam la suport in toate sectoarele de activitate, in functie de nivelul de complexitate si de deadline. In cele mai multe situatii sunt implicat la nivel de decizie strategica si incercam sa externalizam proiectele care consuma timp. Va pot spune ca in ultimii doi ani am colaborat cu mai multe firme de avocatura care se regasesc in top 5, precum si cu avocati de top specializati pe diverse domenii. Proiectele in care am implicat parteneri externi acopera intreaga arie a domeniului juridic”, explica Stefan Ichim.

Trei conditii principale stau la baza alegerii firmei de avocatura cu care se colaboreaza: sa fie cea mai buna in domeniu, sa aiba o imagine foarte buna si sa propuna un buget realist. 

Juristul mentioneaza faptul ca New Kopel Group are o activitate foarte dinamica si din acest motiv sunt externalizate acele proiecte care pot ocupa foarte mult timp din munca Departamentului Juridic. O astfel de politica le permite juristilor Grupului sa se ocupe de proiecte noi si sa sesizeze oportunitatile noi de afaceri.

Social & newsletter

© 2017 Newskit. All Rights Reserved.Design & Development by Joomshaper

Search