GC

Juristul intern rămâne pionul principal al serviciilor juridice, chiar și în cazul externalizării unor proiecte

“Am hotarat sa schimb in totalitate mediul de lucru.Astfel, am ales industria de telecomunicatii care la momentul respectiv era pentru mine un adevarat “challenge” profesional, trecand de la reglementari specifice unei industrii unde se “vand” bani, la o industrie unde se vand servicii. Aceasta schimbare a presupus un efort profesional extrem de important pentru mine, pe langa dreptul clasic, specific activitatilor desfasurate de corporatii, am fost nevoit sa aprofundez intr-un timp extrem de scurt practici si acte normative specifice industriei telecom, trecand cu usurinta de la normele BNR, la deciziile CNA si ANCOM”, a declarat pentru BizLawyer Sabin Taclit, Legal Manager in cadrul NextGen Communications, parte a grupului Deutsche Telekom.

Provocarea a fost una de anvergura, avand in vedere ca NextGen Communications, firma infiintata in 2008, cu o cifra de afaceri de peste 25 de milioane de euro si cu peste 550 de angajati in toata tara, nu a avut, pana in mai 2015, un serviciu juridic intern, asistenta si reprezentarea juridica a companiei realizandu-se prin intermediul Directiei Juridice a Telekom Romania. “Prin urmare, rolul meu a fost si acela de a stabili conceptul de Serviciu Juridic si totodata de a realiza legatura si procedurile necesare, pentru ca personalul NextGen atat din sediul central cat si din sucursalele din tara, sa poata solicita si primi intr-o maniera organizata, suport juridic. Reusita implementarii propriului concept si construirea practic de la zero a unui Serviciu juridic mi-au adus o satisfactie profesionala foarte insemnata”, explica Sabin Taclit.

Responsabilitati si decizii

Astazi, structura juridica se afla in centrul emitarii si aplicarii tuturor deciziilor de business, in scopul de a armoniza activitatea companiei cu intreg cadrul legal, evitandu-se astfel adoptarea unor decizii ce pot avea efecte negative pe termen lung. “Personal sunt responsabil cu gestionarea tuturor aspectelor juridice ale companiei, pornind de la consultanta de business (intocmire si avizare contracte, opinii juridice pentru departamentele interne, negocieri, etc), consultanta  juridica pe aspecte de HR pentru top management,  reprezentarea companiei in fata oricaror autoritati publice sau private, participarea la negocieri si concilieri, si pana la gestionarea litigiilor si  reprezentarea in fata instantelor de judecata. De asemenea, sunt membru al  Comitetului de Disciplina si al Comitetului de Sanatate si Securitate in Munca NextGen”, detaliaza expertul.

De altfel, Directia Juridica a Grupului Telekom, din care face parte si NextGen, este alcatuita din peste 50 de profesionisti, organizati in departamente specializate pe diferite arii de responsabilitate. In cadrul NextGen, Serviciul Juridic este responsabil de toate aspectele juridice ale firmei, lucrand in stransa colaborare cu celelalte structuri juridice ale Grupului, pe diverse probleme juridice ce necesita o specializare aplicata.

Sabin Taclit apreciaza ca ponderea cea mai mare in activitatea de ”in-house lawyer” o are consultata de business. “Cred ca provocarea cea mai mare pentru Serviciul juridic al unei companii ce ofera servicii de telecomunicatii (internet, TV si telefonie) este armonizarea initiativelor si produselor tehnice cu cadrul legislativ, atat pentru protectia intereselor firmei, cat si pentru protectia drepturilor clientilor persoane fizice sau juridice. Este cunoscut faptul ca serviciile de comunicatii presupun accesul la o sursa inepuizabila de informatii, fapt ce inevitabil expune compania si  clientii la anumite “provocari” ce intra in sfera drepturilor de proprietate intelectuala, a protectiei datelor cu caracter personal precum si a corelarii informatiilor si accesului oferit cu ingerintele specific industriei (decizii CNA, ANCOM, etc). Toate aceste aspecte fac aceasta meserie una extrem de provocatoare si interesanta”, precizeaza Legal Managerul NextGen Communications.
image
image
Colaborari cu firme de avocatura


Firmele de avocatura cu care colaboreaza NextGen Communications trebuie sa aiba, in primul rand, o buna reputatie si sa confere certitudinea ca detine personal calificat si infrastructura necesara abordarii proiectelor ce urmeaza a fi alocate.

“La NextGen incercam, pe cat posibil, sa mentinem toata activitatea juridica in intern, apeland punctual la servicii externalizate, in special pentru reprezentarea in cadrul unor litigii. Atunci cand se decide externalizarea,  activitatea firmelor de avocatura este extrem de bine monitorizata, atat din punct de vedere al termenelor procedural, cat si din punct de vedere al materialelor elaborate.
Juristul intern ramane pionul principal al serviciilor juridice, chiar si in cazul externalizarii unor proiecte, avand obligatia de a mentine contactul cu firma de avocatura, fiind  atat principalul punct de informare al acesteia, cat si punctul de control al activitatii firmei de avocatura. In NextGen, orice actiune intreprinsa de o firme de avocatura este supusa avizarii Serviciului Juridic intern, tocmai pentru ca juristul intern sa-si asume intreaga responsabilitate pentru finalitatea proiectului. Intotdeauna decizia de a colabora cu o firma de avocatura are la baza, in primul rand calitatea, serviciilor oferite si reputatia firmei. Bineinteles si costurile asociate reprezinta un factor important in luarea unei decizii de colaborare, nu neaparat din prisma valorilor ci mai mult din prisma proportionalitatii intre complexitatea proiectului ce urmeaza a fi externalizat si tariful solicitat”, arata Sabin Taclit.

“Asa cum mediul de business se schimba in fiecare zi, fie prin evolutie, fie prin pretentiile pe care le ridica, asa si avocatura de business se afla intr-o continua evolutie.Daca in urma cu cativa ani, existau cateva case de avocatura de notorietate ce puteau gestiona orice fel de disputa, in prezent vedem cum s-au dezvoltat foarte multi avocati nisati pe diverse ramuri de specialitate. Acest fapt aduce un plus avocaturii de business, existand specialisti axati doar pe anumite aspecte juridice, companiile pot identifica mult mai rapid raspunsuri juridice la probleme aparute in cursul activitatii, folosindu-si timpul alocat in trecut pentru selectarea unui avocat care sa ii poata ajuta, la dezvoltarea propriei afaceri.”

Sabin Taclit, Legal Manager in cadrul NextGen Communications, parte a grupului Deutsche Telekom
Despre industria de telecomunicatii

Juristul NextGen Communications este de parere ca legislatia specifica  industriei de telecomunicatii este dintre cele mai “active” din punct de vedere al schimbarii. “Cu toate acestea, evenimentele din ultima perioada ma fac sa cred ca ne indreptam spre o maturizare si o consolidare a cadrului legislativ. Consider ca legiuitorul a inteles intr-un final, importanta acestei industrii si beneficiile pe care aceasta le poate aduce, daca exista o protectie legislativa sporita. Una dintre principalele modificari benefice industriei a fost intrarea in vigoare a Legii 159/2016 privind regimul infrastructurii fizice a retelelor de comunicatii electronice, act normativ prin care a fost stabilita o conduita contractuala si operationala a modalitatii in care trebuie realizat accesul la infrastructura fizica a operatorilor de retea, atat pe proprietatea publica, cat si pe cea privata, precum si modalitatea de construire a retelelor de telecomunicatii. Cred ca unul dintre principalele acte normative, care vor influenta industria de telecomunicatii, este Noul Regulament General de Protectie a datelor cu caracter personal nr. 679/2016, aplicabil din 25.05.2018. Acesta modifica substantial modalitatea de prelucrare a datelor cu caracter personal, aceasta fiind o zona extrem de importanta a activitatii desfasurate de companie”, subliniaza Sabin Taclit.

Parcurs profesional

Experienta profesionala acumulata de Sabin Taclit este una importanta. El a inceput sa lucreze inca din timpul facultatii, activand, pe rand, in mai multe institutii financiare, printre care amintim Bancpost si OTP Leasing Romania IFN S.A.
Din mai 2015, ocupa pozitia de Legal Manager in cadrul  NextGen Communications, parte a grupului Deutsche Telekom.
In paralel cu dezvoltarea carierei profesionale, Sabin si-a efectuat si studiile academice. El a absolvit, in 2009, Facultatea de Drept din cadrul Universitatii Romano Americana, Bucuresti. De asemenea, in intervalul 2007 - 2010 a urmat cursurile Facultatii de Marketing si Afaceri Economice Internationale, Universitatea Spiru Haret, Bucuresti, iar in perioada 2009 - 2010 a urmat un program de Master in Dreptul Afacerilor (absolvit cu Diploma de Excelenta) la Universitatea Romano Americana. In acest moment, urmeaza un program de Doctorat in Drept International Privat in cadrul Academiei de Politie “Alexandru Ioan Cuza” din Bucuresti.

Follow Us

Subscribe Our Newsletter

Amazing Deals, Updates & Freebies In Your Inbox

People's Poll

Ati stabilit măsurile ce ar trebui întreprinse pentru conformarea la prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 ?
logo

Download Newskit App

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and
typesetting industry.

banner
© 2017 BMPH. All Rights Reserved.Design & Development by LIDERO Network

Search