In-House News

Aproape un sfert dintre angajaţii români au demisionat ca reacţie la comportamentele non-etice din companii (raport)

 

Aproximativ un sfert (22%) dintre angajaţii români au demisionat după ce au observat un comportament non-etic în companiile în care lucrau, în timp ce media celor care ar recurge la o raportare falsă a performanţelor profesionale pentru a avansa în carieră este mică, respectiv de 3%, arată rezultatele unui raport de specialitate publicat de EY România.

Potrivit EY EMEIA Fraud Survey, 31% dintre românii intervievaţi spun că activitatea de reglementare din sectorul lor a avut un impact pozitiv asupra standardelor etice.

Totodată, condamnarea în instanţă reprezintă în viziunea a 82% dintre cei chestionaţi factorul principal care ar putea împiedica frauda şi corupţia, în timp ce 22% dintre ei spun că au demisionat după ce au observat un comportament non-etic în companiile în care lucrau, faţă de doar 12%, consemnat la nivel global.

În plus, studiul EY arată că puţini angajaţi români ar recurge la o raportare falsă a performanţelor lor: doar 3% dintre respondenţii români spun că ar transmite informaţii false echipei de management pentru a avansa în carieră sau pentru a primi o mărire de salariu.

De asemenea, 16% dintre cei intervievaţi susţin că ar fi dispuşi să dea mită într-o situaţie de care depinde supravieţuirea companiei, o medie sub cea est-europeană (19%), însă mai mare decât cea din pieţele dezvoltate (11%).

Pe de altă parte, deşi 31% dintre români consideră că luarea de mită se întâmplă frecvent în mediul de afaceri local (un procent mult mai mic decât media europeană, de 64%), doar 15% spun că ar acţiona imoral (să ignore comportamentul non-etic din echipa lor sau al furnizorilor şi colaboratorilor, să furnizeze informaţii false echipei de management şi/sau să inducă în eroare auditorii sau organismele de reglementare şi control) pentru a avansa în carieră sau ca să obţină un salariu mai mare.

În ceea ce priveşte depistarea comportamentelor imorale, 65% dintre angajaţii români cred că monitorizarea e-mail-urilor este o violare a vieţii private, la fel şi monitorizarea telefoanelor (63%), a conversaţiilor pe instant messenger (61%) şi a conturilor de social media (59%).

Astfel, România e pe locul cinci la nivel de EMEIA (Europa, Orientul Mijlociu, India şi Asia) în privinţa deciziei de a demisiona, ca răspuns la detectarea comportamentelor lipsite de etică din cadrul companiei.

La capitolul grijă pentru siguranţa personală, acesta este factorul principal care îi determină pe angajaţii români să nu raporteze incidentele legate de fraudă, mită sau corupţie la serviciu, iar în jur de 30% dintre ei menţionează grija legată de avansarea în carieră sau de oportunităţile oferite de alte companii.

Studiul EY a fost derulat în perioada noiembrie 2016 - ianuarie 2017 de către agenţia de cercetări globale de piaţă Ipsos MORI, fiind realizate 4.100 de interviuri în 41 de tări. Interviurile s-au desfăşurat faţă în faţă şi online în limba locală a statelor respective, în mod anonim, cu reprezentanţi cu diferite funcţii din companii de diverse mărimi şi din diverse industrii.

Pieţele emergente incluse în raport au fost: Bulgaria, Croaţia, Cipru, Republica Cehă, Egipt, Estonia, Ungaria, India, Iordania, Kenya, Letonia, Lituania, Nigeria, Oman, Polonia, România, Rusia, Arabia Saudită, Serbia, Slovacia, Slovenia, Africa de Sud, Turcia, Emiratele Arabe Unite şi Ucraina. În acelaşi timp, pieţele dezvoltate au fost considerate: Austria, Belgia, Danemarca, Finlanda, Franţa, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Olanda, Norvegia, Portugalia, Spania, Suedia, Elveţia şi Marea Britanie.

În România au fost realizate 100 de interviuri, cu oameni din companii cu peste 500 de angajaţi.

Follow Us

Subscribe Our Newsletter

Amazing Deals, Updates & Freebies In Your Inbox

People's Poll

Ati stabilit măsurile ce ar trebui întreprinse pentru conformarea la prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 ?
logo

Download Newskit App

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and
typesetting industry.

banner
© 2017 BMPH. All Rights Reserved.Design & Development by LIDERO Network

Search